Узагальнення
щодо організації роботи суду, пов'язаної із зверненням громадян за 2013 рік.
Робота із зверненням громадян, які надійшли до суду у 2012 році регулюється нормами ст. 40 Конституції України, Законом України "Про звернення громадян" від 02.10.1996 року № 653-ХІV, Інструкцією з діловодства за зверненням громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. № 348 та Методичними рекомендаціями по організації та веденню роботи із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах Державної судової адміністрації України.
У 2013 році на адресу Кам'янобрідського районного суду м. Луганська надійшло 36 звернень від громадян, з них 9 - у вигляді скарг, що складає 25 % від загальної кількості звернень; 15 - у вигляді заяв, що складає 41,7 % від загальної кількості звернень; 8 - у вигляді листів, що складає 22,2 % від загальної кількості звернень, 4 – у вигляді колективних звернень, що складає 11,1 % від загальної кількості звернень.
За аналогічний період 2012 року в провадженні суду перебувало 62 звернення, з них 22 - у вигляді скарг, що складає 35,5 % від загальної кількості звернень; 29 звернень у вигляді заяв, що складає 46,8 % від загальної кількості звернень; 3 у вигляді депутатських звернень, що складає 4,8 % від загальної кількості звернень, 3 – у вигляді клопотань, що складає 4,8 % від загальної кількості звернень, 2 – у вигляді екстреного звернення, що складає 3,2 % від загальної кількості звернень; 2 – у вигляді інформаційного запиту, що складає 3,2 % від загальної кількості звернень, 1 – у вигляді листа, що складає 1,6 % від загальної кількості звернень.
Таким чином, за період 2013 р. у процентному відношенні кількість звернень громадян зменшилась на 42 %. Кількість скарг зменшилась на 59,1%, заяв - на 48,3 %.
За звітний період надійшло 3 звернення щодо тривалого не розгляду справ і тяганину при розгляді, 7 на дії судді, 2 на організацію роботи суду, 2 на невчасне направлення справи до апеляційної інстанції, 6 на невидачу копій судових рішень, 1 про незгоду з судовим рішенням та 36 звернень з інших питань (з приводу неналежного, на думку авторів, відправлення правосуддя судом; незаконних дій або бездіяльності працівників апарату суду; про відвід судді; не ознайомлення з матеріалами справи; не розподілу справи відповідному судді; порушення прав заявника на оскарження рішення суду; надання доказів виконання вимог статті 11-1 ЦПК України; надання інформації про кількість осіб, визнаних судом недієздатними та поновлення дієздатності; забезпечення безумовного виконання Постанови пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Про практику розгляду судами заяв у порядку наказного провадження»; на поведінку судді; надання права користування технічними засобами при розгляді кримінальної справи; надання роз’яснення Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді; надання диску запису судових засідань; притягнення судді до дисциплінарної відповідальності; надання інформації по цивільній справі; несвоєчасного направлення судових повісток; не ознайомлення з матеріалами справи; порушення права на спадщину; щодо не сумісності відповіді на звернення нормам Цивільного процесуального кодексу України.
Скарг на несвоєчасне звернення до виконання судових рішень не було.
6 звернень надійшло з Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, 1 - з апеляційного суду Луганської області, 1 - з прокуратури Луганської області, 1 – з прокуратури Кам’янобрідського району м. Луганська, 1 – з територіального управління Державної судової адміністрації України в Луганській області, 1 – з Вищого спеціалізованого суду з розгляду цивільних і кримінальних справ, 1 – з Вищої ради юстиції, 1 – з Секретаріату уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
За звітний період повторно надійшло 1 звернення, 1 звернення було дублетне.
Звернення громадян були розглянуті в строки, передбачені чинним законодавством, були розглянуті в строк до 15 днів.
В ході перевірці обставин, вказаних у зверненнях, більшість скарг громадян визнані головою суду необгрунтованими.